Aktuelle Zeit: Do 19. Jul 2018, 19:27

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 281 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Re: Deutschland Niederlande Ecke
BeitragVerfasst: So 15. Apr 2018, 23:47 
Schreiber

altersnachweis: ja.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hier een probleem te schrijven. Ik wil er graag op reageren maar dat wordt helaas morgen. Ik heb het in ieder geval alvast gelezen :;):

Diesen Beitrag melden
 Betreff des Beitrags:
Verfasst: So 15. Apr 2018, 23:47 

BeitragVerfasst: So 15. Apr 2018, 23:54 
Schreiber

Klungel hat geschrieben:
Hey Incel wat leuk...
Welkom

Dank je wel. :)

Lycaeus hat geschrieben:
Je vindt het jammer dat er anoniem kan worden gereageerd? [...] Heb je al gekeken naar de data van posts in de andere groepen?
Nee, ben niet zo van het Duits. Dat wil zeggen, ik heb er geen geduld meer voor. Ik vind deze groep voorlopig wel voldoende.

Hega hat geschrieben:
Welkom Incel
Dank je.

Om even terug te komen op dat koud daten, dat is ook niet mijn ding. Ik heb totaal geen moeite om wie dan ook aan te spreken zolang het maar functioneel is. B.v. werkgerelateerd. Ik heb de knapste dames aan mijn balie gehad en ik sprak met hun evengoed als met een ander. Maar als er gevoelens in het spel komen of ik wil wat meer zoals b.v. ergens wat gaan drinken, dan klap ik dicht.

Klungel hat geschrieben:
OK duidelijk zo... Nee dat is zeker niet mijn manier, ik zou dat ook nooit durven, je weet niet wie je tegenover je hebt dan voor hetzelfde is het iemand met verkeerde bedoelingen
Dat hou je altijd natuurlijk. Iemand kan zelfs veranderen nadat je een relatie met elkaar bent aangegaan. Kijk b.v. naar Loverboys. In het begin zijn ze poeslief en doen ze alles voor je. Totdat ze in de gaten hebben dat ze je in hun grip hebben en dan slaan ze toe. Dan slaan ze om als een blad aan een boom. Maar ook met andere mensen. Hoeveel mensen gaan zich ineens anders gedragen als ze je eenmaal veroverd hebben. Zo van, ik heb je dus nu hoef ik geen moeite meer te doen.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je soms risico moet nemen. Iets dat ik zelf ook niet durf hoor dus ik zou eigenlijk ook eens naar mijzelf moeten luisteren. Natuurlijk snap ik het best dat je zo denkt als je b.v. iets traumatisch hebt meegemaakt.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 00:05 
Schreiber

Lycaeus hat geschrieben:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hier een probleem te schrijven. Ik wil er graag op reageren maar dat wordt helaas morgen. Ik heb het in ieder geval alvast gelezen :;):

Is prima.
Bedankt in elk geval voor je reactie.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 00:07 
Schreiber

Hega, ik kan natuurlijk heel makkelijk zeggen dat de bal wel bij jou ligt en dat jij moet leren om toch nee te zeggen als jij iets niet wil. maar eigenlijk komt het daar wel op neer. Nee zeggen is helemaal niet erg. Kijk, als iemand jou heel erg veel geholpen heeft en hij/zij vraagt een keer wat terug, tja dan is dat wel een moment dat je even over jezelf heen moet stappen.

Maar als iemand voor jou kookt is het geen verplichting om dat ook terug te doen.
Als iemand elke week voor je kookt dan is het wel aardig om dat een keer terug te doen.
Snap je wat ik bedoel?
Je kan dat ook aangeven. "Ik vind het heel fijn dat je voor mij kookt maar ik hoop niet dat je verwacht dat ik het het ook voor jou ga doen. Ik heb een hekel aan koken en ik wil niet dat je mij later met scheve ogen aankijk als ik niet kook." Dan ben je eerlijk en duidelijk en dan kan de ander daar rekening mee houden.

Als jullie graag poolen maar jij vind 3 potjes (ik noem maar wat) genoeg, dan moet je dat van te voren aangeven. Je zegt dan geen nee maar je geeft wel jouw grens aan. "Oke, ik ga graag met je poolen maar maximaal 3 potjes." En als hij na 3 potjes blijft zeiken om er nog eentje te spelen dan zeg je duidelijk "Nee, wij hebben een afspraak gemaakt". Wat hij daarna doet is niet jouw probleem maar zijn probleem. Je zegt daarmee ook geen nee maar je geeft wel jouw grens aan. Hoe mee je toestaat dat mensen over jouw grenzen heen gaan, hoe meer ze dat zullen doen.
Snap je wat ik bedoel?

Ik weet hoe het is, ik zei ook nooit nee. Toen ik dat wel begon te doen kreeg ik heel wat scheve gezichten want ze konden toch altijd op mij bouwen? Wat je ook doet, je doet het nooit voor iedereen goed. Dus moet je zorgen dat je het in ieder geval voor jezelf goed doet. :)

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 00:12 
Schreiber

Ik heb ook iets raars.

Binnenkort ben ik jarig en dat wil ik deze keer vieren met o.a. een BBQ. Ik ben zelf een hele moeilijke eter en ik heb een héél krap budget. Dus ik dacht, ik vraag wat mensen graag willen eten en drinken zodat ik zo scherp mogelijk inkopen kan doen. Nu zijn er mensen die dat snappen maar er zijn ook mensen die zeggen, als ik op een verjaardagsfeestje kom, dan moet ik maar afwachten wat men heeft aan eten en drinken.

Ik denk dan, in welk universum is het verkeerd om als gastheer aan je gasten te denken?

Wat is jullie mening?
Vinden jullie het netjes als een gastheer aan jullie wensen denkt, of
Vinden jullie dat je maar genoegen moet nemen met wat de gastheer jullie voorschotelt?

Ik ben benieuwd.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 00:52 
Schreiber

Incel! hat geschrieben:
Hega, ik kan natuurlijk heel makkelijk zeggen dat de bal wel bij jou ligt en dat jij moet leren om toch nee te zeggen als jij iets niet wil. maar eigenlijk komt het daar wel op neer. Nee zeggen is helemaal niet erg. Kijk, als iemand jou heel erg veel geholpen heeft en hij/zij vraagt een keer wat terug, tja dan is dat wel een moment dat je even over jezelf heen moet stappen.

Maar als iemand voor jou kookt is het geen verplichting om dat ook terug te doen.
Als iemand elke week voor je kookt dan is het wel aardig om dat een keer terug te doen.
Snap je wat ik bedoel?
Je kan dat ook aangeven. "Ik vind het heel fijn dat je voor mij kookt maar ik hoop niet dat je verwacht dat ik het het ook voor jou ga doen. Ik heb een hekel aan koken en ik wil niet dat je mij later met scheve ogen aankijk als ik niet kook." Dan ben je eerlijk en duidelijk en dan kan de ander daar rekening mee houden.

Als jullie graag poolen maar jij vind 3 potjes (ik noem maar wat) genoeg, dan moet je dat van te voren aangeven. Je zegt dan geen nee maar je geeft wel jouw grens aan. "Oke, ik ga graag met je poolen maar maximaal 3 potjes." En als hij na 3 potjes blijft zeiken om er nog eentje te spelen dan zeg je duidelijk "Nee, wij hebben een afspraak gemaakt". Wat hij daarna doet is niet jouw probleem maar zijn probleem. Je zegt daarmee ook geen nee maar je geeft wel jouw grens aan. Hoe mee je toestaat dat mensen over jouw grenzen heen gaan, hoe meer ze dat zullen doen.
Snap je wat ik bedoel?

Ik weet hoe het is, ik zei ook nooit nee. Toen ik dat wel begon te doen kreeg ik heel wat scheve gezichten want ze konden toch altijd op mij bouwen? Wat je ook doet, je doet het nooit voor iedereen goed. Dus moet je zorgen dat je het in ieder geval voor jezelf goed doet. :)

Heel erg bedankt voor je reactie, Incel.
Ik zal me echter over deze blokkade moeten heenzetten, want zo kan het niet langer meer voor mijn gevoel.
Nogmaals; hij vind koken erg leuk en hij geeft erg veel uit aan eten, gerechten etc.
Zelf heb ik hier geen behoefte aan (om dit zelf voor anderen te gaan doen) en al helemaal niet om zoveel kosten hiervoor te gaan maken.
Te lang ben ik bepaalde personen al aan het behagen, pleasen etc.
Dit zorgt alleen maar voor verkeerde verwachtingspatronen, foute communicatie etc.
Maak me er erg zorgen over.

Zuletzt geändert von Hega am Mo 16. Apr 2018, 00:57, insgesamt 1-mal geändert.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 00:55 
Schreiber

Incel! hat geschrieben:
Ik heb ook iets raars.

Binnenkort ben ik jarig en dat wil ik deze keer vieren met o.a. een BBQ. Ik ben zelf een hele moeilijke eter en ik heb een héél krap budget. Dus ik dacht, ik vraag wat mensen graag willen eten en drinken zodat ik zo scherp mogelijk inkopen kan doen. Nu zijn er mensen die dat snappen maar er zijn ook mensen die zeggen, als ik op een verjaardagsfeestje kom, dan moet ik maar afwachten wat men heeft aan eten en drinken.

Ik denk dan, in welk universum is het verkeerd om als gastheer aan je gasten te denken?

Wat is jullie mening?
Vinden jullie het netjes als een gastheer aan jullie wensen denkt, of
Vinden jullie dat je maar genoegen moet nemen met wat de gastheer jullie voorschotelt?

Ik ben benieuwd.

Moeilijke situatie en zeer herkenbaar.
Als ik jou was zou ik gewoon zo duidelijk mogelijk zijn.
Dat is misschien wat makkelijk geschreven/gezegd van mijn kant.
Je moet je echter niet op kosten laten jagen.
Dat is natuurlijk geen goede zaak.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 07:59 
Schreiber

Klungel hat geschrieben:
OK duidelijk zo... Nee dat is zeker niet mijn manier, ik zou dat ook nooit durven, je weet niet wie je tegenover je hebt dan voor hetzelfde is het iemand met verkeerde bedoelingen
incel hat geschrieben:
Dat hou je altijd natuurlijk. Iemand kan zelfs veranderen nadat je een relatie met elkaar bent aangegaan. Kijk b.v. naar Loverboys. In het begin zijn ze poeslief en doen ze alles voor je. Totdat ze in de gaten hebben dat ze je in hun grip hebben en dan slaan ze toe. Dan slaan ze om als een blad aan een boom. Maar ook met andere mensen. Hoeveel mensen gaan zich ineens anders gedragen als ze je eenmaal veroverd hebben. Zo van, ik heb je dus nu hoef ik geen moeite meer te doen.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je soms risico moet nemen. Iets dat ik zelf ook niet durf hoor dus ik zou eigenlijk ook eens naar mijzelf moeten luisteren. Natuurlijk snap ik het best dat je zo denkt als je b.v. iets traumatisch hebt meegemaakt.

Ja klopt wel wat je daar zegt maar voor mij ligt het net ff anders denk ik... Overigens heb ik niet zo lang geleden toch een stap gezet die ik dood eng vond, uiteindelijk heeft het me een mooie en ook onverwachte vriendschap opgeleverd...
Maar die drempel is voor mij erg hoog en zal hierdoor ook niet lager worden denk ik... Ik ben wel heel gelukkig met de mensen die ik om me heen heb en heb werkelijk niks daarover te klagen...

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 08:23 
Schreiber

Wat ik doe met verjaardagen is heel simpel
Ik haal fris en bier en sap wat wij zelf ook drinken.. Wijn haal ik niet drinken mijn man en ik ook niet...
Heb nooit klachten

Voor een BBQ vraag ik wel ff naar de interesses en hoeveel de mensen meestal ongeveer eten en dan haal ik het totaal plus net heel iets meer dus stel je hebt 10 gasten en die eten ieders bv 4 dingen gemiddeld dan haal ik 4 verschillende soorten vlees en dan 1pv 10 haal ik er 12, verder doen wij er vaak friet bij ook als iemand trek heeft kunnen ze dat ook pakken... Kost bijna niks en kan lang aan in de vriezer

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 16. Apr 2018, 15:39 
Schreiber

Momenteel heb ik ook nog andere problematische situatie.
Vind het heel moeilijk om hierover te schrijven.
Ik heb al ruim tien jaar een PGB en heb hier begeleiding voor.
Heb ondermeer een maatschappelijk werker en financieel (en administratief) contactpersoon.
Heb lang erg veel baat bij hun hulp gehad.
De laatste tijd voel ik me echter steeds meer beklemd hierin en het benauwd me enorm.
Voel me als een klein kind beleerd en krijg continu het gevoel gecontroleerd te worden.
Ergens heb ik onbestemd gevoel; het lijkt scheef te groeien en ik voel me er steeds minder prettig bij.
In oktober heb ik waarschijnlijk weer nog een 'keukentafelgesprek' voor mijn PGB, begeleiding etc.
Vorig jaar had ik ook zo'n keukentafelgesprek en(met mijn maatschappelijk werker, financieel-administratief contactpersoon en iemand van de gemeente) en dit heb ik echt als zeer pijnlijk en vernederend ervaren.
Vooral die persoon van de gemeente oordeelde vrij hard over mij (terwijl ze me niet eens kende en meegemaakt heeft).
Voelde me als een klein kind weggezet en er werd haast wat denigrerend over mij geoordeeld.
Nogmaals; ben best wel huiverig hiervoor.
Heb ook het gevoel dat ik gekleineerd en dom gehouden word.
En continu loopt mijn maatschappelijk werker over mijn 'beperking' (ASS) te zeuren en dat geeft mij alleen maar meer een naar en verlammend gevoel.
Soms lijkt het net alsof hij het erom doet.
Hij heeft zelf weleens beweerd dat ik 'onder een brug' zou kunnen eindigen (als zwerver), als ik de grip op mijn financiën zou aan gaan verliezen.
Daar heb ik me bijzonder vernederd door gevoeld.
Het lijkt soms net alsof ik bepaalde complexen ook aangepraat krijg.
Begin me er steeds ongelukkiger onder te voelen.
Ik durf niet voor mezelf op te komen en krijg alsmaar meer het gevoel dat ik in de hoek word gedreven.
Het lijkt net alsof ik 'onder controle' gehouden moet worden.
Het benauwd me waanzinnig.
Momenteel ben ik erg moe en voel me er naar onder.
Krijg het idee muurvast te zitten.

Wil eigenlijk mijn plannen wel gaan doorzetten om in januari voor 2 maanden naar Thailand (en Vietnam, Laos , Cambodja) te gaan.
Ben echter bang voor het feit dat ik op veel weerstand ga stuiten en dat ik mij hier geremd in ga voelen.

Het is wat offtopic; dat weet ik.
Voel me echter naar en machteloos momenteel.

Diesen Beitrag melden
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 281 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]