Aktuelle Zeit: Fr 18. Jan 2019, 02:00

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 537 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Re: Deutschland Niederlande Ecke
BeitragVerfasst: Sa 22. Dez 2018, 23:28 
Erfahrener Schreiber

altersnachweis: ja.
Gelukkig hoefde ik niet zo fel te zijn in het gesprek.
De contactpersoon van de gemeente was zeer begripvol en invoelend.
Voor mij is het wel een opluchting geweest.

Wil iedereen ook erg fijne feestdagen wensen!!

Diesen Beitrag melden
 Betreff des Beitrags:
Verfasst: Sa 22. Dez 2018, 23:28 

BeitragVerfasst: Mo 24. Dez 2018, 00:15 
Erfahrener Schreiber

Hoi allemaal,

Ik heb vanavond een mooi kerst cadeautje gehad door een mail van een Duitse vriend dat hij weer in het koor zingt zoals ieder jaar. Dit wordt gehouden voor de Frauenkirche in Dresden en omdat ik nu in HD kijk was hij prima te zien en uiteraard horen. Het is bijna 30 jaar geleden dat we elkaar ontmoeten in de tijd van de koude oorlog terwijl hij met de Berliner Domkantorei terugreisde achter slot en grendel en ik naar mijn militaire dienstonderdeel. Het is nog steeds bijzonder te beleven hoe alles is veranderd. Ik denk dat hvpersoon ook veel heeft gezien van de Russische sporen die in de Oekraïne nog veel verser zijn.

Met Klungel gaat het goed, ik heb haar zelfs nog heel kort ontmoet afgelopen week. Misschien te druk met inhalen van gewoon leven nu, dat is mooi.

Voor nu wens ik jullie fijne kerstdagen! De nieuwjaarswens komt nog, zo ver is het nog niet ;)

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 24. Dez 2018, 12:30 
Neuling

Ik post niet veel, maar lees wel zo nu en dan mee.

Ik wil wel even iedereen een fijne Kerst wensen. :)

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mo 24. Dez 2018, 18:48 
Erfahrener Schreiber

Met mij gaat het goed, ik ben weer op de been en heb steeds meer kracht, ben nog wel wat sneller moe maar we doen het weer haha

Vandaag even op en neer naar Köln geweest... M'n dochter wilde een nieuwe gitaar voor haar verjaardag en degene die ze uitgezocht heeft was in Nederland niet meer verkrijgbaar, daar nog wel dus...

Nu feest vieren fijne feestdagen allemaal

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Di 25. Dez 2018, 02:03 
Erfahrener Schreiber

AppieKebappie hat geschrieben:

Dank je maar kennen wij jou?

Klungel, even op en neer naar Köln geweest? Dan gaat het beter met je dan ik dacht wat alleen maar goed is. Ga zo door.

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken. Leek mij beter om dat voor de kerst te doen omdat ik nu best wel wat zondig. Daarna boodschappen e.d. gedaan maar vlak voor vertrek ben ik langzaam door mijn rug gegaan. Had voor de zekerheid wat Diclofenac bij mijn huisarts gehaald maar heb ze toch wel nodig merk ik. Vanavond met de buurvrouw gegeten. Daarna lekker zitten janken bij de AYNIL Kerstspecial die ik elk jaar kijk. Komende dagen ben ik helaas alleen thuis en ga maar films kijken ofzo terwijl ik geniet van de vele kerstkaarten die ik dit jaar heb binnen gekregen. (lees: 0. Voel mij echt geliefd. :()

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Di 25. Dez 2018, 10:59 
Neuling

Incel! hat geschrieben:

Dank je maar kennen wij jou?

Klungel, even op en neer naar Köln geweest? Dan gaat het beter met je dan ik dacht wat alleen maar goed is. Ga zo door.

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken. Leek mij beter om dat voor de kerst te doen omdat ik nu best wel wat zondig. Daarna boodschappen e.d. gedaan maar vlak voor vertrek ben ik langzaam door mijn rug gegaan. Had voor de zekerheid wat Diclofenac bij mijn huisarts gehaald maar heb ze toch wel nodig merk ik. Vanavond met de buurvrouw gegeten. Daarna lekker zitten janken bij de AYNIL Kerstspecial die ik elk jaar kijk. Komende dagen ben ik helaas alleen thuis en ga maar films kijken ofzo terwijl ik geniet van de vele kerstkaarten die ik dit jaar heb binnen gekregen. (lees: 0. Voel mij echt geliefd. :()

Ja, ik postte ook op SWB vroeger. PizzaSalami was daar mijn naam. Langer geleden was het baba_o_riley.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mi 26. Dez 2018, 11:18 
Lycaeus hat geschrieben:
Incel! hat geschrieben:
Ben benieuwd hoe het met hvpersoon is. Volgens mij moet hij nu al in de Oekraïne zijn.

Heel misschien antwoordt hij nog en anders vast en zeker bij terugkomst. Hij is goed aangekomen, het vliegen was geen probleem.

Ik liet dat even thuis. Ik had wel internet op m'n telefoon (en uiteindelijk ook buiten de deur van het hotel, omdat ik er een lokale sim-kaart kost (omgerekend 3,50 euro voor de simkaart én 8 GB internet, 100 nationale belminuten en 30 internationale belminuten...)

Maar veel verbindingen werden ook geweigerd: grote kans dat ik er niet eens opgekomen was. De bank, KLM: allebei websites die ik niet kon bezoeken omdat ze het adres blijkbaar blokkeren.

Lycaeus hat geschrieben:
Hoi allemaal,
Ik denk dat hvpersoon ook veel heeft gezien van de Russische sporen die in de Oekraïne nog veel verser zijn.

En of (en tegelijkertijd ook weer niet). Oekraïne heeft in de Sovjet-tijd een aparte status gehad. De bevolking heeft zich flink verzet tegen het Sovjet-regime en uiteindelijk is het gelukt om een 'vrijer' bestaan te krijgen vergeleken met andere Sovjet-staten.

Desondanks zie je zeker in de oudere woonwijken (Chroestja's als ik het me goed herinner, flats met die naam omdat ze in de tijd van Chroestjov gebouwd zijn) overal de sporen van de Sovjet-tijd. De flats zijn verschrikkelijk oud en het verbaast me soms dat ze nog overeind staan.
In een van de appartementen (ik heb er 2 van binnen gezien) hing zelfs nog een luidspreker voor het verspreiden van anti-Westerse propaganda.

Het is goed gegaan, ik heb me enorm vermaakt (m'n voeten en vooral m'n kleine tenen zijn compleet naar de klote en zitten onder de blaren, bloedblaren en harde huid van opgedroogde blaren)
Ook enorm verbaasd over van alles (natuurlijk, zoals te verwachten was).

Om de hamvraag te beantwoorden: wat er tussen mij en die vriendin gegroeid is weet ik niet, maar naarmate ik daar langer was, werd het contact fysieker, knepen we soms in elkaars schouder en mocht ik haar op de laatste dag dat ik haar zou zien een hoofdmassage geven. Daarna kwam ze 'los' denk ik. We hebben 2 uur gezellig naast elkaar zittend op de hotelkamer doorgebracht, zij heeft allerlei foto's uit haar kindertijd laten zien en we hebben allerlei persoonlijke gesprekken gevoerd.

Haar uiteindelijk naar de metro gebracht (nou ja, een auto had ik niet, dus dat werd een wandeling om 11 uur 's avonds) en daar op het station gewacht terwijl we knus naast elkaar op een bankje zaten.
Met een gillende metro in aantocht kwam het onvermijdelijke afscheid naderbij. Terwijl de metro naderde hebben we elkaar stevig geknuffeld, weer losgelaten en zelfs met de deuren bijna open nog geknuffeld (uitleg: de metro is daar gruwelijk efficiënt en staat gemiddeld slechts 12 seconden stil voor 'ie weer vertrekt).

Daarna elkaar zo lang mogelijk aan blijven kijken terwijl de metro vertrok.

Op de luchthaven nog even van sim-kaart gewisseld zodat ik nog met haar kon appen. In een uurtje zijn er heel wat berichten over en weer gegaan. Het meest treffende bericht was iets als 'Verdorie. Ik ben thee aan het zetten. Zal ik voor jou ook een kop klaarzetten? Ik leg een stroopwafel voor je klaar... Je kan altijd je vlucht nog missen.'

Kort: ik mis haar en zij mist mij.

Eenmaal in het vliegtuig kon ik wel janken toen we achteruit geduwd werden: nu was het écht over.

Gisteravond toevallig in het einde van Love Actually gevallen en even goed zitten janken.

Diesen Beitrag melden

BeitragVerfasst: Mi 26. Dez 2018, 12:18 
Erfahrener Schreiber

Incel! hat geschrieben:
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen met goed gezelschap en een nog fijner uiteinde.
Kerstavond eet ik bij de buurvrouw.
Kerstdagen worden eenzaam :(, zal waarschijnlijk heel veel tv/films kijken.
Oud&Nieuw bij mijn neefje.

Maar kerstavond was toch mooi hoop ik?

Wel jammer dat je het voor gisteren en vandaag zo voelt, dat is ook een kant van kerst. Ik moet trouwens nog een opname terugkijken van TV, ging over eenzaamheid. Een percentage van 30% werd genoemd. Het stomme is ook nog dat je overal leest dat social media helemaal niet helpen of het zelfs laat toenemen...

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mi 26. Dez 2018, 12:28 
Erfahrener Schreiber

Ik doe even een testje voor het plakken van afbeeldingen. Op SWB was het zo dat je een afbeelding moest uploaden naar een site en dan de URL in het topic plaatst maar deze site kan rechtstreeks afbeeldingen verwerken echter met een beperkte afmeting. Gek genoeg heb ik ooit gezien hoe groot het bestand mag zijn maar nu niet. Wie erachter komt mag het zeggen. Het plaatje stond toevallig op de PC van vorig jaar kerst.

Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Mi 26. Dez 2018, 12:36 
Erfahrener Schreiber

Ja, ik postte ook op SWB vroeger. PizzaSalami was daar mijn naam. Langer geleden was het baba_o_riley.

Hoi AppieKebappie,

Toevallig had ik nog willen kijken wanneer je hier eerder was maar dat hoeft dan niet meer. Leuk dat je een berichtje plaatst dat je nog meeleest :)

baba_o_riley zegt mij niets, dan was ik zelfs daarvoor niet lang genoeg aangemeld.

Diesen Beitrag melden
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 537 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde