Aktuelle Zeit: Di 19. Mär 2019, 23:46

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 590 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 59  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Re: Deutschland Niederlande Ecke
BeitragVerfasst: Mi 26. Dez 2018, 14:06 
Erfahrener Schreiber

altersnachweis: ja.
Oei hvpersoon wat een mooi verhaal en behoorlijk emotioneel! Ik vind het echt super dat je bent geweest en alles wat je daar hebt meegemaakt, een indrukwekkende ervaring. Heb het al een paar keer gelezen..

Diesen Beitrag melden
 Betreff des Beitrags:
Verfasst: Mi 26. Dez 2018, 14:06 

BeitragVerfasst: Do 27. Dez 2018, 16:20 
Erfahrener Schreiber

Indrukwekkend; hvpersoon.
Je hebt daar heel wat beleefd.

Mijn kerstdagen waren erg fijn.
Mijn moeder had op 1e kerstavond wel een tante van mij uitgenodigd, om te komen gourmetten.
Dat was niet helemaal een succes.
Nou kwam ik bij deze tante in het verleden wel regelmatig, maar dit is tegenwoordig hard minder geworden.
Vooral op persoonlijk en politiek vlak botsen we regelmatig met elkaar en dit was op 1e kerstavond ook het geval tussen haar en mijn moeder.
Mijn tante kan behoorlijk afgeven op bepaalde personen (vooral binnen de familie), maar over haar of personen waarmee zij een goede band heeft mag nooit wat gezegd worden.
Ik vind dat nogal hypocriet en het lijkt alsof ze vooral wil uitdelen en niet wil incasseren.
Met mijn ouders heb ik verder een hele harmonieuze en vertrouwde band; maar met deze desbetreffende tante is het nogal scheef gegroeid de laatste jaren.
Ook haar opmerking dat ik het 'opgegeven zou hebben in de liefde' is mij verkeerd gevallen, net als dat ik geen kinderen zou moeten gaan nemen.
Ik vind haar best horkerig en niet empathisch (dit is ook door meerdere mensen over haar gezegd).
Vind het heel naar om te moeten schrijven; de laatste jaren is ze echter een bron van ergernis bij me geworden.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Do 27. Dez 2018, 21:23 
Neuling

@ Hega: zeker. En het mooiste is dat ik pas de dag erna migraine kreeg.
Ik ben elke dag op pad geweest in m'n eentje en (doordeweeks) in de avond met haar en soms wat familie. Alleen maandag, toen de blaren echt goed pijn deden, heb ik het rustiger aan gedaan.

Ik voel me rot, want ik mis haar. Ik weet dat ik bij moet komen, dat zeker, en dat het even tijd nodig heeft voor mij (en misschien wel voor haar ook) om uit te zoeken wat we voor elkaar voelen.

Er zijn al meerdere berichten over en weer gegaan van een kop thee met een leeg kopje ernaast of (van mijn kant) het kerstbrood waarvan ik vraag of ik voor haar een stukje zal bewaren.

Nu achteraf vind ik het best jammer dat de reis richting Gharkiv (niet richting die stad, maar een plaats er tussenin, maar de naam is me ontschoten) niet doorgegaan is.
Een zus van Olga is lerares op de school in haar plaats en toen mijn komst aangekondigd was, heeft zij ook de school ingelicht en was ik welkom om daar op bezoek te komen: een gast uit Nederland is uiterst bijzonder, dan konden de kinderen hun Engels oefenen en voor mij zou het natuurlijk een belevenis zijn om diep centraal-Oekraïne in te reizen en een Oekraïense school van binnen te zien.
Helaas, er brak griep uit en quarantine-maatregelen betekenden dat de school een week dichtging.

@ Hega: goed om te lezen dat het algemene gevoel goed was ;).
Aan dat soort mensen heb je naar mijn mening echt helemaal niets: ze zien zelf niet hoe bot en veroordelend ze zijn. Je mag naar mijn mening best zeggen wat je vind en daar hoef je je niet voor te schamen.

@ Incel: sinds ik in Oekraïne ben geweest, ben ik wel wat dankbaarder voor wat ik wél heb, zowel op sociaal, maar vooral materialistisch gebied.
Desondanks zou ik het niet verkeerd vinden om met een buurvrouw op kerstavond te eten, vooropgesteld dat hier een beetje leuke types wonen (niet dus...)

Eigenlijk het enige wat aankwam op vakantie was de vraag van een vriendin van Olga, die me vroeg waarom ik er in m'n eentje was en of er geen vrienden waren die met me mee konden.
Geheel naar waarheid heb ik gezegd dat ik dat wel zou willen, maar ik veel te laat plan en je in Nederland vaak erg vroeg van tevoren je vakantie op moet geven, waardoor het mij nooit zou lukken om op die manier een vakantie met anderen te plannen (daarnaast ken ik ook alleen maar mensen in een relatie, dus zo geweldig zal dat ook wel niet zijn om ze wel mee op vakantie te hebben)

Je schreef trouwens over kerstkaarten krijgen: schrijf je zelf wél kerstkaarten? Ik heb dat een paar jaar achter elkaar gedaan, daarna is het gaan versloffen en ik merkte dat kaarten terug daardoor ook schaarser werden.
Het blijft toch zo'n soort sociale verplichting: 'jij stuurt mij een kaartje, ik stuur jou een kaartje terug'. Geen idee of jij de discussies ook meegemaakt hebt, maar hier thuis is het vaak 'Nou, die-en-die krijgt geen kerstkaart meer hoor, wij krijgen er ook nooit 1 van hen'.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Fr 28. Dez 2018, 00:01 
Erfahrener Schreiber

@hvpersoon;
Bedankt voor je fijne en begripvolle reacties.
Wat vervelend voor je dat jij je rot voelt.
Het heeft inderdaad tijd nodig.
Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Sa 29. Dez 2018, 00:37 
Erfahrener Schreiber

AppieKebappie hat geschrieben:
Incel! hat geschrieben:
AppieKebappie hat geschrieben:
Ik post niet veel, maar lees wel zo nu en dan mee.

Ik wil wel even iedereen een fijne Kerst wensen. :)
Dank je maar kennen wij jou?

Ja, ik postte ook op SWB vroeger. PizzaSalami was daar mijn naam. Langer geleden was het baba_o_riley.
He Pizza, welkom hier. :)

Lycaeus hat geschrieben:
Incel! hat geschrieben:
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen met goed gezelschap en een nog fijner uiteinde.
Kerstavond eet ik bij de buurvrouw.
Kerstdagen worden eenzaam :(, zal waarschijnlijk heel veel tv/films kijken.
Oud&Nieuw bij mijn neefje.

Maar kerstavond was toch mooi hoop ik?
Ja, dat was wel gezellig maar niet echt kerst. Ben beide dagen goed doorgekomen en heb heel wat ruimte kunnen vrijkijken. Scheelt ook dat ik de pc niet heb aan gehad. En over 1e en 2e kerstdag, dat zijn altijd probleemdagen omdat ik een zeer kleine sociale kring heb (sinds het wegvallen van mijn beste vriend nog kleiner) en familie niet steeds mij over de vloer wil hebben wat ik best kan voorstellen.

hvpersoon hat geschrieben:
@ Incel: sinds ik in Oekraïne ben geweest, ben ik wel wat dankbaarder voor wat ik wél heb, zowel op sociaal, maar vooral materialistisch gebied.
Desondanks zou ik het niet verkeerd vinden om met een buurvrouw op kerstavond te eten, vooropgesteld dat hier een beetje leuke types wonen (niet dus...)

Eigenlijk het enige wat aankwam op vakantie was de vraag van een vriendin van Olga, die me vroeg waarom ik er in m'n eentje was en of er geen vrienden waren die met me mee konden.
Geheel naar waarheid heb ik gezegd dat ik dat wel zou willen, maar ik veel te laat plan en je in Nederland vaak erg vroeg van tevoren je vakantie op moet geven, waardoor het mij nooit zou lukken om op die manier een vakantie met anderen te plannen (daarnaast ken ik ook alleen maar mensen in een relatie, dus zo geweldig zal dat ook wel niet zijn om ze wel mee op vakantie te hebben)

Je schreef trouwens over kerstkaarten krijgen: schrijf je zelf wél kerstkaarten? Ik heb dat een paar jaar achter elkaar gedaan, daarna is het gaan versloffen en ik merkte dat kaarten terug daardoor ook schaarser werden.
Het blijft toch zo'n soort sociale verplichting: 'jij stuurt mij een kaartje, ik stuur jou een kaartje terug'. Geen idee of jij de discussies ook meegemaakt hebt, maar hier thuis is het vaak 'Nou, die-en-die krijgt geen kerstkaart meer hoor, wij krijgen er ook nooit 1 van hen'.
HV, soms ben ik ook wel dankbaar met wat ik heb maar als ik plannen wil maken en die altijd zo eindigen dat ik alleen iets moet gaan ondernemen, dan is het moeilijk om dankbaar te zijn. Mijn buurvrouw is er eentje met een gebruiksaanwijzing (maar die heb ik ook) en we doen op zich best veel voor elkaar. Maar het zal altijd platonisch blijven van beide kanten. Maar beter een goede buur dan een verre vriend.

Dat herken ik ook. Spontaan iets gaan doen is voor veel mensen moeilijk en steeds krijg je dan het antwoord "ja maar wij werken" of "Ja maar jij werkt niet". Doet best wel zeer. En daarbij heb je ook het financiële plaatje en inderdaad, bij een stelletje ben jij het vijfde wiel aan de wagen. :(

Jaja, ik verstuur kerstkaarten maar het worden er steeds minder. Voor volgend jaar is er ook alweer iemand afgevallen. Ik kreeg daar ook het antwoord "ik verstuur alleen kaartjes als ik een kaartje van hun krijg". Dus ik heb daar gelijk een punt achter gezet. Als het zo moet dan wil ik je kaartje helemaal niet meer. Het moet niet als verplichting worden gezien maar als iets speciaals. Heb er dit jaar 10 verstuurd en tot op heden maar 1 ontvangen. Er zijn er nog wel 1 of 2 onderweg.

Leuk om je verslag te lezen van je reis. Ben benieuwd wat jullie plannen zijn. Of jullie elkaar nog vaker gaan ontmoeten. Ik wens je veel sterkte met je gevoelens en hoop dat je snel weer fijn kan lopen. :)

Als ik jullie niet meer 'spreek', dan wens ik jullie allen een heel fijn uiteinde. Doe voorzichtig en we lezen elkaar volgend jaar weer.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: Sa 29. Dez 2018, 22:24 
Erfahrener Schreiber

Wat een dag. Laat opgestaan, gedoucht en daarna lopend boodschappen gedaan voor het ontbijt. Als je beweegt voor het ontbijt dan verbrand je vet. Na het ontbijt verbrand je je ontbijt. Ik naar de markt, daarna naar het winkelcentrum en toen weer terug naar de markt omdat ik wat vergeten was. Onderweg appt mijn neefje mij 2 foto's van het vuurwerk wat iemand meeneemt naar hem voor oud&nieuw. Op de foto te zien is het een flinke hoeveelheid. Had met hem daarvoor al besproken of ik weer naar Duitsland moest gaan voor vuurwerk (zoals vorig jaar) maar we hadden besloten om dat niet te doen. Enfin, ik ben dus halsoverkop naar Duitsland gereden vandaag om voor € 250,- vuurwerk te halen. Klinkt veel en dat is het ook maar schijnbaar is het spreekwoord nog steeds van kracht: wie het breed heeft laat het breed hangen. :P Mij kost het gelukkig niets en natuurlijk help ik wel mee met afsteken. Denk dat we halverwege maart wel klaar zullen zijn. Ergens best zonde van het geld maar ja.
Op zich heb ik geen problemen met zo'n ritje want alles wordt betaald en ik heb geen hekel aan rijden. Het probleem was echter dat ik nog niet had ontbeten en daar ook geen tijd meer voor had. De winkel sloot n.l. al om 16:00 uur. Ik heb het wel gehaald. Gelijk in Duitsland getankt en daarna een lekkere schnitzel gaan eten op zijn kosten. Nu die schnitzel was dus mijn ontbijt. :o Het ijsje naderhand was mijn lunch. :roll:
Ach ja, voor een keer is het niet erg maar het zou wel fijn zijn als hij wat eerder dit had besloten.
Al met al wel een leuk ritje gehad en lekker gegeten.

Dat wilde ik even kwijt. :P

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: So 30. Dez 2018, 11:23 
Erfahrener Schreiber

Goed om te lezen, Incel.
Zelf moet ik trouwens ook flink gaan afvallen.
Moet nodig ook weer naar de sportschool.
Ben trouwens niet zo'n fan van vuurwerk.
Siervuurwerk vind ik nog wel mooi, maar al dat geknal hoeft voor mij niet zo.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: So 30. Dez 2018, 16:50 
Erfahrener Schreiber

Hega, voor het ontbijt gaan bewegen c.q sporten is het beste.

Ik vind vuurwerk wel mooi maar inderdaad wel siervuurwerk. Daar zitten ook prima knallen tussen.
Vind alleen het Nederlandse consumentenvuurwerk zo magertjes.

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: So 30. Dez 2018, 22:53 
Erfahrener Schreiber

Incel! hat geschrieben:
Ja, dat was wel gezellig maar niet echt kerst. Ben beide dagen goed doorgekomen en heb heel wat ruimte kunnen vrijkijken. Scheelt ook dat ik de pc niet heb aan gehad. En over 1e en 2e kerstdag, dat zijn altijd probleemdagen omdat ik een zeer kleine sociale kring heb (sinds het wegvallen van mijn beste vriend nog kleiner) en familie niet steeds mij over de vloer wil hebben wat ik best kan voorstellen.

Op zich is kerstavond toch echt kerst maar als het niet zo voelt..
Misschien kun je alvast voor volgend jaar eens kijken of er in de buurt iets wordt georganiseerd voor mensen die ook alleen zijn met kerst? Daarin ben je zeker niet de enige!
Incel! hat geschrieben:
Vind alleen het Nederlandse consumentenvuurwerk zo magertjes.

Ja hoe dat kan is voor een vuurwerk nitwit als ik een raadsel. Vorig jaar hadden we sierpijlen tussen de 5 en 10 euro oid, veel groter was er niet. Wel leuk om af te steken maar qua effect (in vergelijking met wat je in de buurt in de lucht ziet) lijkt het wel of je kindervuurwerk afsteekt.

Wat heb je in Duitsland gehaald, krijg je daaruit wel dichte "bloemen" van ruim 50 meter diameter in meer kleuren?

Diesen Beitrag melden
BeitragVerfasst: So 30. Dez 2018, 23:31 
Erfahrener Schreiber

Kerstavond is wel kerst maar als de invulling niet echt kerst is is dat toch anders.
Heb weleens gekeken maar ook verhalen gehoord. Iemand heeft dat ooit gedaan en zat daar tussen hele oude mensen en daklozen. Nee dank je.

Mwa, in Duitsland is het ook consumentenvuurwerk. Professioneel vuurwerk is niet aan te komen en is voor ons onbetaalbaar. Dan praat je echt over duizenden euro's. Wat jij beschrijft kan best € 250,- kosten. Zeker als er de kleur blauw in verwerkt is.

Diesen Beitrag melden
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 590 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 59  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde